Entrepreneurial Journey
LM&Companhia's business mentoring and strategic planning program
Mode:
Online
Duration:
32h online + exercises
or
64h online + mentoring
Difficulty:
*****
Who's it for?
Aula Inaugural
How does it work?
Download the manual
Module 1: Strategic Management in Design
Module 2: Design and Communication
Acesse o programa abaixo
We are LM&Co, the team responsible for your brand!
We are LM&Co, the team responsible for your brand!
MANZINI, Ézio. Emerging design in the transition phase. In: 10 anos do programa de pós-graduação em design da Unisinos, 03, 2018. Porto Alegre: Unisinos, 2018. Disponível em: https://www.youtube.com/watch?v=i40XvoCcOO. Acesso em: 12 jun. 2021.
MARGOLIN, Victor. The designer as producer: working outside mainstream manufacturing. In: HELLER, Steven; VIENNE, Veronique (Orgs.). Citizen designer: perspectives on design responsibility. New York, USA: Allworth Press, 2003.
MARGOLIN, Victor. The politics of the artificial: essays on design and design studies. Chicago, EUA: University of Chicago Press, 2002.
MARGOLIN, Victor; MARGOLIN, Sylvia. Um modelo social de design: questões de prática e pesquisa. Revista Design em Foco. v. 1 n. 1, p. 43-48, jul-dez. Salvador: Universidade do Estado da Bahia, 2004.
MASLOW, Abraham. A theory of human motivation. Psychological Review, v. 50. p. 390-396, Washington, EUA: Associação Americana de Psicologia, 1943.
MELARA, Lucas; ANDRADE, Ana Beatriz Pereira de; MATHIAS, Ariadne Franco. Velhas Lembranças, Memórias de Vida. Rio de Janeiro: Editora Autografia, 2019.
MORIN, Edgar. É hora de mudarmos de via: as lições do coronavírus. Rio de Janeiro: Bertrand Brasil, 2020.
MOURA, Mônica Cristina de. Design para o sensível: política e ação social na contemporaneidade. Revista de Ensino em Artes, Moda e Design, v. 2, n. 2, p. 044- 067-068, Florianópolis: UDESC, 2018.
MOURA, Mônica Cristina de; PEREZ, Iana Uliana; MELARA, Lucas Furio; JUNIOR, José Carlos Magro. Contemporary design in quarantine: a critical review of design responses to Covid-19 crisis. Strategic Design Research Journal. v. 13, n. 3, p. 327-341, setembro-dezembro, São Leopoldo: Unisinos, 2020.
MOURA, Mônica; PORTUGAL, Cristina; Rodrigues, Carlos Delano; GUIMARÃES, Márcio; NUNES, Valdirene Vieira; PEREZ, Iana Uliana; ROMANO, Raquel Bosso; TORRES, Maria Alice; MAGRO, José Carlos Jr. Design contemporâneo para além do design, o humanismo. In: ANDRADE et. al. Ensaios em design. Bauru: Editora Canal 7, 2021.
NACHMANOVITCH, Stephen. Ser criativo: o poder da improvisação na vida e na arte. São Paulo: Summus, 1993.
NAKAMURA, Masafumi; PENDLEBURY, David; SCHNELL, Joshua; SZOMSZOR, Martin. Navigating the Structure of Research on Sustainable Development Goals. [s.l.], Web of Science Group, 2019. Disponível em: https://clarivate.com/g/sustainable-development-goals/. Acesso em: 15 jan. 2021.
Organização das Nações Unidas. Declaração Universal dos Direitos Humanos. 1948. Disponível em: https://www.unicef.org/brazil/declaracao-universal-dos-direitos-humanos. Acesso em: 29 dez. 2020.
OSTERWALDER, Alex. Business model generation ‒ inovação em modelos de negócios: um manual para visionários, inovadores e revolucionários. Rio de Janeiro: Alta Books, 2011.
PACKARD, Vance. Estratégia do desperdício. São Paulo: Editora Ibrasa, 1965.
PAPANEK, Victor. Design for the real world: human ecology and social change. Nova York: Bantam Books, 1973.
PAPANEK, Victor. Arquitectura e design. Ecologia e Ética. Lisboa: Edições 70, 2007.
RANCIÈRE, Jacques. A partilha do sensível: estética e política. São Paulo: EXO experimental (Org.); Editora 34, 2009.
RANCIÈRE, Jacques. Tempos Modernos: arte, tempo, política. São Paulo: N-1 Edições, 2021.
REDIG, Joaquim. Sobre desenho industrial. Rio de Janeiro: Editora ESDI, 1977.
SANTOS, Milton. Por uma outra globalização: do pensamento único à consciência universal. Rio de Janeiro: Editora Record, 2000.
SCHILLER, Friedrich. Cartas sobre a educação estética do homem. [s.n.], 1794.
SCHWARTZ, Judith. Socially responsible advertising: altruism or exploitation? In: HELLER, Steven; VIENNE, Veronique (Orgs.). Citizen designer: perspectives on design responsibility. Nova York, EUA: Allworth Press, 2003.
THOMAS, John C.; CARROLL, John M. The psychological study of design. Design Studies, Nova York, v. 1, n. 1, july, p. 5-11, 1979.
XAVIER, Juarez Tadeu de Paula. Economia Criativa e a Mídia Radical: laboratórios experimentais para a inovação de plataformas midiáticas, conteúdos e recursos midiáticos. Triade: Comunicação, Cultura e Mídia, v. 1, n. 2, p. 348-363, 2013. Disponível em: http://hdl.handle.net/11449/135341. Acesso em: 12/08/2020.
YUNUS, Muhammad. Banker to the poor: micro-lending and the battle against world poverty. New York, USA: Public Affairs, 2007.