top of page

Welcome to LM&Co.'s Entrepreneurial Journey

50818585_1857277657728339_3607173896098283520_n-min.jpg

Entrepreneurial Journey

LM&Companhia's business mentoring and strategic planning program

Mode:

Online

Duration:
32h online + exercises
or

64h online + mentoring

Difficulty:

*****

Who's it for?

Aula Inaugural

How does it work?

capa-mentoria.jpg

Download the manual

Click here and download the PDF

Module 1: Strategic Management in Design

Module 2: Design and Communication

Acesse o programa abaixo

IMG_5099.jpg

In addition to creating my brand, Lucas delivers much more. Our meetings to structure my business plan, my canvas and use my communication strategically to reach my goals were incredible and creative. I know I can count on him forever, that he takes care of me with great affection.

*****

Juliana Vitorino,

Cook

We are LM&Co, the team responsible for your brand!

We are LM&Co, the team responsible for your brand!

MANZINI, Ézio.  Emerging design in the transition phase. In: 10 anos do programa de pós-graduação em design da Unisinos, 03, 2018. Porto Alegre: Unisinos, 2018. Disponível em: https://www.youtube.com/watch?v=i40XvoCcOO. Acesso em: 12 jun. 2021.

MARGOLIN, Victor. The designer as producer: working outside mainstream manufacturing. In: HELLER, Steven; VIENNE, Veronique (Orgs.). Citizen designer: perspectives on design responsibility. New York, USA: Allworth Press, 2003.

MARGOLIN, Victor. The politics of the artificial: essays on design and design studies. Chicago, EUA: University of Chicago Press, 2002.

MARGOLIN, Victor; MARGOLIN, Sylvia. Um modelo social de design: questões de prática e pesquisa. Revista Design em Foco. v. 1 n. 1, p. 43-48, jul-dez. Salvador: Universidade do Estado da Bahia, 2004.

MASLOW, Abraham. A theory of human motivation. Psychological Review, v. 50. p. 390-396, Washington, EUA: Associação Americana de Psicologia, 1943.

MELARA, Lucas; ANDRADE, Ana Beatriz Pereira de; MATHIAS, Ariadne Franco. Velhas Lembranças, Memórias de Vida. Rio de Janeiro: Editora Autografia, 2019.

MORIN, Edgar. É hora de mudarmos de via: as lições do coronavírus. Rio de Janeiro: Bertrand Brasil, 2020.

MOURA, Mônica Cristina de. Design para o sensível: política e ação social na contemporaneidade. Revista de Ensino em Artes, Moda e Design, v. 2, n. 2, p. 044- 067-068, Florianópolis: UDESC, 2018.

MOURA, Mônica Cristina de; PEREZ, Iana Uliana; MELARA, Lucas Furio; JUNIOR, José Carlos Magro. Contemporary design in quarantine: a critical review of design responses to Covid-19 crisis. Strategic Design Research Journal. v. 13, n. 3, p. 327-341, setembro-dezembro, São Leopoldo: Unisinos, 2020.

MOURA, Mônica; PORTUGAL, Cristina; Rodrigues, Carlos Delano; GUIMARÃES, Márcio; NUNES, Valdirene Vieira; PEREZ, Iana Uliana; ROMANO, Raquel Bosso; TORRES, Maria Alice; MAGRO, José Carlos Jr. Design contemporâneo para além do design, o humanismo. In: ANDRADE et. al. Ensaios em design. Bauru: Editora Canal 7, 2021.

NACHMANOVITCH, Stephen. Ser criativo: o poder da improvisação na vida e na arte. São Paulo: Summus, 1993.

NAKAMURA, Masafumi; PENDLEBURY, David; SCHNELL, Joshua; SZOMSZOR, Martin. Navigating the Structure of Research on Sustainable Development Goals. [s.l.], Web of Science Group, 2019. Disponível em:  https://clarivate.com/g/sustainable-development-goals/. Acesso em: 15 jan. 2021.

Organização das Nações Unidas. Declaração Universal dos Direitos Humanos. 1948. Disponível em: https://www.unicef.org/brazil/declaracao-universal-dos-direitos-humanos. Acesso em: 29 dez. 2020.

OSTERWALDER, Alex. Business model generation ‒ inovação em modelos de negócios: um manual para visionários, inovadores e revolucionários. Rio de Janeiro: Alta Books, 2011.

PACKARD, Vance. Estratégia do desperdício. São Paulo: Editora Ibrasa, 1965.

PAPANEK, Victor. Design for the real world: human ecology and social change. Nova York: Bantam Books, 1973.

 

PAPANEK, Victor. Arquitectura e design. Ecologia e Ética. Lisboa: Edições 70, 2007.

 

RANCIÈRE, Jacques. A partilha do sensível: estética e política. São Paulo: EXO experimental (Org.); Editora 34, 2009.

RANCIÈRE, Jacques. Tempos Modernos: arte, tempo, política. São Paulo: N-1 Edições, 2021.

REDIG, Joaquim. Sobre desenho industrial. Rio de Janeiro: Editora ESDI, 1977.

 

SANTOS, Milton. Por uma outra globalização: do pensamento único à consciência universal. Rio de Janeiro: Editora Record, 2000.

SCHILLER, Friedrich. Cartas sobre a educação estética do homem. [s.n.], 1794.

SCHWARTZ, Judith. Socially responsible advertising: altruism or exploitation? In: HELLER, Steven; VIENNE, Veronique (Orgs.). Citizen designer: perspectives on design responsibility. Nova York, EUA: Allworth Press, 2003.

THOMAS, John C.; CARROLL, John M. The psychological study of design. Design Studies, Nova York, v. 1, n. 1, july, p. 5-11, 1979.

XAVIER, Juarez Tadeu de Paula. Economia Criativa e a Mídia Radical: laboratórios experimentais para a inovação de plataformas midiáticas, conteúdos e recursos midiáticos. Triade: Comunicação, Cultura e Mídia, v. 1, n. 2, p. 348-363, 2013. Disponível em: http://hdl.handle.net/11449/135341. Acesso em: 12/08/2020.

YUNUS, Muhammad. Banker to the poor: micro-lending and the battle against world poverty. New York, USA: Public Affairs, 2007.

bottom of page